فیلم های روز هالییود زیر ذره بین ما

Punch Out مایک تایسون !! (1987)

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱ ب.ظ

همه گیمرهای مدرسه قدیمی این را صحیح می دانند: ضرب و شتم مایک تایسون در Punch Out مایک تایسون !! نشان افتخار است درست در همان جا که با داشتن 120 ستاره در سوپر ماریو 64 ، مقیاس نردبان دشوار که نکاتی در زمینه بوکس NES نینتندو است ، دستاوردی باشکوه است.

در مورد آن فکر کنید - شما یک پسر با قد بلندتر از پنج پا بازی می کنید که دارای وزنهای سنگین و هیجان انگیز مانند Super Macho Man ، Bald Bull و King Hippo است. حتی یک بار که آن بچه ها را کتک زدید ، انتظار می رود قهرمان بوکس ، خود تایسون ، که تنها هدیه پانچ او را می خواهد سرنگون کند چشم چشم است؟ جای تعجب نیست که یک کد مخفی در منوی اصلی وجود داشته باشد تا به سمت راست Tyson بپیوندید. آره

Battletoads (1991)

اگر اهل بازی های دهه 80 و 90 هستید ، به احتمال زیاد فقط تعداد کمی از بازی های ضرب و شتم جانبی: Double Dragon، Golden Axe و Final Fight را بازی کرده اید. حتی اگر شما بهترین این بازی ها را داشتید ، مطمئنا مهارت شما توسط Battletoads به چالش کشیده می شود. با داشتن دشمنان بی رحمانه و پاسگاههای صفر ، کلاسیک یادآوری شده نادر تقریباً غیرممکن است که بدون دوست ضرب و شتم کند.

اوه ، و شما فقط وقتی که می میرید سه ادامه دارد. و هیچ سیستم ذخیره ای وجود ندارد. موفق باشید.

XCOM: Enemy Unknown (2012)

آه ، XCOM to چقدر آسان است که شما را دوست داشته باشید و به همین راحتی از شما متنفریم. اگر با راه اندازی مجدد نرم و نرم و نرم و نرم و نرم افزار Firaxis Games از برنامه کلاسیک مبتنی بر نوبت ، XCOM ناآشنا هستید ، این یک بازی در مورد ساختن یک تیم ترک از سربازان ماهر برای انجام نبرد با بیگانگان مهاجم زمین است. همه آنها خواهند مرد. روزهای خوب!

این واقعیت را فراموش کنید که بازی فقط در هر حالت بالاتر از Easy مجازات می کند (و حتی پس از آن همیشه بازی عادلانه انجام نمی شود) ، اما هر وقت یک سرباز در نبرد بمیرد ، آنها برای همیشه از بین می روند. شما ممکن است فقط چند دقیقه یا حتی چند روز سرهنگ بوتلیکر را بشناسید (بله می توانید هر کدام را نام ببرید) ، اما وقتی او به آن مریخ عطسه می افتد در سراسر میدان نبرد ، واقعاً آن را احساس می کنید. و هنگامی که مارشال مالو به کمک او اسیر می شود ، کنترل کننده ها پرتاب می شوند.

این احساس غرق شدن در معده شماست که دوباره و دوباره در XCOM برمی گردد. نگران نباشید ، هنگامی که همه شخصیت های خوب شما می میرند ، این بازی به شما لطف می کند و تقریباً پیروزی را به یک کار فوق العاده غیرممکن تبدیل می کند. حالا دیگر می توانید دوباره این کار را انجام دهید!

بیداری املای آتش (2012)

اگر فکر می کنید از دست دادن افراد در XCOM بد است ، سعی کنید آنها را در هنگام داشتن شخصیت ، روابط ، خط داستانی و نقش خود در بازی خود از دست دهید. این بیدار کردن آتش آتش نشانی به طور خلاصه است. همچنین یک بازی استراتژی مبتنی بر نوبت مانند XCOM ، عنوان انیمه سبک ضربه ای نینتندو برای 3DS از مشکل در مبارزه عمومی پرده برمی دارد ، اما وقتی تصمیم گیری های سختی را به شما ارائه می دهد تأثیر می گذارد که چه کسی تا پایان داستان شما زندگی می کند تأثیر می گذارد.

بنابراین ، بله ، چیزهای شاد واقعی.

Hellblade: قربانی Senua

گاهی اوقات ، تهدید تنها چیزی است که شما نیاز دارید. پس از مردن یک بار در Hellblade: Senua's Paradise ، این بازیکن هشدار داد که اگر آنها همچنان شکست بخورند ، می توانند پرونده ذخیره خود را برای همیشه از دست بدهند. برای نشان دادن چقدر بازیکن در از دست دادن تمام پیشرفت خود ، قهرمان بازی Sesuna شروع به پوسیدگی می کند. با هر مرگ ، پوسیدگی کمی بالاتر می رود. در داستان بازی ، وقتی پوسیدگی به سر سنوا می رسد ، روح خود را از دست می دهد. در زندگی واقعی ، این زمانی است که Hellblade پرونده ذخیره فعال فعلی را حذف می کند ، و مجبور می شود بازیکن بدشانس و مبارز را از همان ابتدا شروع کند.

به هر حال این داستان است. در واقعیت ، Hellblade: Sacrifice Senua چندان بی رحمانه نیست. در حالی که پوسیدگی بدن Senua را به آرامی به محض جمع شدن کشته ها ، به دست می آورد ، بازیکنانی که خودکشی مجازی کردند مرتباً گزارش می دهند که پوسیدگی هرگز شخصیت اصلی Hellblade's Pict را مصرف نمی کند. تهدید Hellblade یک بلوف است. حتی اگر بارها و بارها بمیرید ، پرونده ذخیره شما ایمن است.

این یک شکل مؤثر از عذاب است بدون در نظر گرفتن. مگر اینکه تابلوهای پیام اینترنتی را ترسو کنید ، هیچ راهی نخواهید داشت که Hellblade همه حرف بزنند و عملی نیستند. در نتیجه ، تماشای این بیماری به آرامی در حال خستگی بدن Senua به طرز چشمگیری افزایش می یابد. Hellblade ممکن است ماشه را به سمت خود نکشاند ، اما وقتی فکر می کنید این اتفاق می افتد ، هر مرگ احساس یک واقعه مهم است. نه تنها دروغ بزرگ Hellblade شما را مجبور به همدردی با قهرمان نفرین شده خود می کند ، بلکه این بازی را باور نکردنی تنش می بخشد - و برای بسیاری از گیمرها ، استرس اضافی به اندازه کافی مجازات است.

سایه بان

Nightshade یک بازی معمولی سیستم سرگرمی Nintendo نیست. داستان آن ، که جزئیات تلاش های یک هوشیار تنها را که سعی در تمیز کردن مترو سیتی پس از قتل وحشیانه ابرقهرمانش را دارد ، جزئیات دارد بسیار تاریک تر از کرایه معمولی NES شما است. بیشتر Nightshade یک عنوان ماجراجویی سنگین متن است ، بیشتر به آنچه که در رایانه های شخصی می یابید تا کنسولهای خانگی مبتنی بر اکشن. هنگامی که Nightshade در خیابان های شهر گشت می زند ، او می تواند به هموطنان کمک یا آسیب برساند. این سهام خود را به عنوان یک ابرقهرمان افزایش می دهد (یا پایین می آورد). بسته به شهرت Nightshade ، NPC ها کم و بیش اطلاعات لازم را در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

و بعد ، مطمئناً ، چه اتفاقی می افتد که وقتی می میرید. از نظر فنی ، Nightshade پنج زندگی دارد ، اما y

شما باید برای استفاده از همه آنها کار کنید. ببینید ، هنگامی که نوار زندگی Nightshade تمام می شود ، بازی از یک ایست بازرسی مجدداً شروع نمی شود. در عوض ، Nightshade در سبک مرد سبک جیمز باند از خواب بیدار می شود. اولین باری که Nightshade خراب می شود ، به بند کمربند تسمه ای تسمه می خورد که به آرامی او را به سمت ماشین خرد می کند. تله های دیگر او را در اتاقی انداخته شده با سنبله قفل می کنند ، یا او را به رحمت یک سگ هار رها می کنند. هر دام راه حل منحصر به فرد خود را دارد ، و اگر آن را به موقع تشخیص ندادید ، یک بازی فوری است ، مهم نیست که چند زندگی اضافی را ترک کرده باشید.

و البته ، Deathtrap پنجم و پایانی Nightshade پاسخی ندارد. نمی توانید فرار کنید. البته ، می توانید امتحان کنید اما Deathtrap نهایی همیشه به همین ترتیب خاتمه می یابد: با Nightshade یخ زده و یک بازی قطعی بازی Over.

EverQuest

قبل از World of Warcraft ، EverQuest وجود داشت. EverQuest مانند بازی های چند نفره ی Blizzard به طور گسترده ای ، بازیکنان خود را به دنیای تخیلی قرون وسطایی انداخت ، به آنها اجازه دهید شخصیتی رنگارنگ و منحصر به فرد ایجاد کنند ، و آنها را در جستجوی امتیازات تجربه و غارت بفرستند. اما برخلاف World of Warcraft ، EverQuest با مرگ مانند ناراحتی جزئی رفتار نمی کند - این یک دردسر بزرگ است.

در دوران مدرن (بله ، تقریبا 20 سال بعد ، EverQuest هنوز در حال اجرا است) ، مرگ خیلی بد نیست — وقتی بزرگ را نیش می زنید ، با تمام تجهیزات خود را بازجویی می کنید ، در حالی که می توانید جسد خود را به جریان خود احضار کنید. مکان برای بازیابی هر تجربه از دست رفته. اما در قدیم ، مردن مکیده شده است. در ابتدا ، هنگامی که شخصیت EverQuest شما درگذشت ، بدن شما در جایی که با تمام وسایل دنده خود متصل شده بود ، از بین رفت. اگر چیزهای خود را می خواستید - و با توجه به اینکه چقدر سخت کار کردید ، احتمالاً این کار را می کردید - لازم است تا تمام راه بازگشت به بدن خود را کاملاً برهنه بجنگید. این بدان معناست که به سرزمین های خطرناک کاملاً غیرمسلح سفر می کنید ، در نهایت با همان هیولا روبرو می شوید که اولین بار شما را کشته است - این بار بدون سلاح.

همانطور که Raph Koster ، طراح Ultima Online توضیح می دهد ، تمام ایده های به اصطلاح "اجساد اجرا می شود" در بازی های نقش آفرینی آنلاین مبتنی بر متن معروف به MUD ها که تأثیر عمده ای در EverQuest داشتند ، نشات گرفته است. کوستر توضیح می دهد ، اما تفاوت بزرگی بین یک بازی مبتنی بر متن و یک بازی گرافیکی وجود دارد. در MUD ها ، یک اجساد اجساد کوچک خرد است. در یک MMORPG می تواند یک تجربه چند ساعته و یک حرکت بزرگ بر سرعت بازی باشد. درنهایت ، هم EverQuest و هم صنعت MMORPG به طور کلی مفهوم اجرای جسد را حذف کردند. در بیشتر موارد ، مرگ به اندازه کافی مجازات است.

ZombiU

مانند EverQuest ، هنگامی که در ZombiU می می روید ، بدن خود را با تمام وسایل دنده خود متصل می کنید. برخلاف EverQuest ، آن بدن عقب می رود. آه ، مطمئناً ، اگر به دلیل خطرات غیر زامبی جان خود را از دست دادید - بگویید ، زیرا آتش گرفتید ، از ارتفاع بلندی سقوط کردید ، یا روی ماین مینایید - قدم بعدی جنازه باید یک تکه کیک باشد. شما فقط باید بدن قدیمی خود را پیدا کنید و غارت خود را پس بگیرید. نه غوغایی ، نه هیاهو.

اگر در برابر نیش های زامبی تسلیم شوید ، با این حال اوضاع کمی سخت تر می شود. در این حالت ، بدن قدیمی شما به یک جسد ساده کاهش نمی یابد. این عضو عضوی از انبوه ارواح می شود. اگر وسایل خود را می خواهید ، باید زامبی تازه را ردیابی کرده و آن را بکشید. بسته به اینکه چقدر خوب قبل از مرگ بازی کردید ، این ممکن است مشکل باشد. پس از دویدن با امتیاز زیاد ، بدن قبلی شما توسط دود قرمز احاطه می شود ، و کشتن مجدد آن بسیار سخت می شود. شما باید خیلی سریع حرکت کنید ، زیرا شما تنها کسی نیستید که در آنجا شکار انسان زنده است. اگر یک پخش کننده آنلاین قبل از انجام کار ، بدن شما را پیدا کند ، می توانید خداحافظی از دست غارت سخت خود را ببوسید

تا سحر

در اکثر بازی های مبتنی بر داستان ، وقتی بازیکن نتواند شکست بخورد ، این پایان است. روایت نمی تواند بدون شخصیت های اصلی خود ادامه یابد ، بنابراین بازی دوباره تنظیم می شود و بازیکن دوباره امتحان می کند. تلنگر برش دهنده تعاملی تا سحر تقریباً قابل بخشش نیست. وقتی یکی از اعضای بازیگران نوجوان Dawn درگذشت ، این بازی ادامه دارد. شما فقط قربانی را نمی بینید ، به لطف بودن آنها ، مرده است.

بنابراین به سام سامدن هایدن پانتیتایر ، نقش ربوت ، جاش یا مایک ، که توسط نمایندگان برت دالتون با بازی S.H.I.E.L.D. بازی می شود ، بیش از حد به سام نمید Hayden Panettiere متصل نشوید. شانس خوبی وجود دارد که هیچ یک از آنها تا نتیجه گیری خونین سحر نتیجه نگیرند. برای اینکه بتوانید آنها را زنده نگه دارید ، پس انداز قبلی را بارگیری نکنید. تا autosave Dawn پس از هر تصمیم و مشکل بزرگ. تنها راه برای احیای شخصیت درگذشت ، شروع بازی از همان ابتدا است.

ویل بیلز ، مدیر خلاق ادعا می کند که سازنده Supermassive برای تصحیح تنش تصمیم را اتخاذ کرده است ، و نه فقط به معنای "خرد بودن و خرد بودن" بودن نیست. اما ما قانع نیستیم. از این گذشته ، گذراندن کل ماجراجویی ده ساعته بدون شخصیت مورد علاقه خود یک مجازات بسیار شدید برای تصمیم گیری بد است.

قیام Icarus قیام کنید

بسیاری از بازی ها به بازیکنان اجازه می دهند سطح دشواری را انتخاب کنند ، اما در Kid Icarus: Uprising ، اگر می خواهید یک بازی سخت تر بازی کنید ، باید برای آن کار کنید. در آغاز هر سطح قیام ، بازیکنان می توانند قلب ها را به درونشان بریزند

Fitness's Cauldron ، افزایش یا پایین آمدن امتیاز شدت مرحله در مقیاس از صفر به نه. در سطوح شدت بالاتر ، با دشمنان قوی تری روبرو خواهید شد - و تعداد بسیار بیشتری از آنها - اما شما همچنین قلب های بیشتری و سلاح های بهتری کسب خواهید کرد.

با این حال ، هنگامی که می میرید ، بچه ایکاروس: قیام شدت را با یک نقطه کامل کاهش می دهد. در سطوح شدت بالاتر ، این هزاران قلب برای شما هزینه خواهد کرد. نه تنها شدت کمتر ، کسب قلب را دشوارتر نمی کند - می دانید ، همان مواردی که برای شروع کار باید شدت آن را افزایش دهید - بلکه غارت شیرین را نیز از دست می دهید. درهای ویژه ای به نام Intense Gates که گنج های ویژه ای را در خود جای می دهند ، فقط در سطوح شدت بالاتر می توانند باز شوند و اگر بازی هنگام برخورد با آنها به اندازه کافی سخت نباشد ، نمی توانید وارد شوید. وقتی هلاک می شوید ، بچه ایکاروس حتی هر قلبی را که در صفحه مرگ از دست داده اید به شما نشان می دهد. می دانید ، فقط برای اینکه واقعاً آن را بزنید.

باخت باخت

از دست دادن / از دست دادن به عنوان یک پروژه هنری اختصاص داده شده به "کشف آنچه که به معنای کشتن در یک بازی ویدئویی است" - بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسد. در سطح ، یک تیرانداز نسبتاً استاندارد و به همین ترتیب Space Invaders و Galaga است. با این حال ، کمی عمیق تر حفاری کنید و می فهمید که Lose / Lose بسیار خیلی موذیانه است. نه تنها می توانید یک دور از Lose / Lose باعث خراب شدن در رایانه خود شوید ، بلکه وقتی بمیرید ، دیگر نمی توانید بازی کنید. به معنای واقعی کلمه. وقتی کشتی بازیکن منفجر می شود ، بازی خود را حذف می کند و بازی را به طور دائمی خاتمه می دهد.

شاید این بهترین حالت باشد. ببینید ، در Lose / Lose ، کشتی های بیگانه که به صفحه می روند ، فقط دشمنان تصادفی نیستند. هر کدام یک فایل منحصر به فرد را در رایانه پخش کننده نشان می دهند ، و کشتن فضاپیمای ورودی پرونده را به خوبی حذف می کند. تمام آن عکسهای تعطیلات قدیمی یا برگه ها یا پوشه های کالج پر از MP3 - یا مهمتر از همه ، پرونده های سیستم که رایانه شما برای اجرای آن نیاز دارد؟ همه آنها بازی عادلانه ای هستند. در نتیجه ، نه تنها مرگ بازیکن مجازات بزرگ و بزرگی انجام می شود ، بلکه مرگ های دشمن نیز انجام می شود و بازی را از اجرای کامل مسدود می کند ، هرچند که این امر مانع از این نشده است که برخی از ماسوشیست ها از کسب امتیاز برتر پیروی کنند.

در حالی که برخی از اسکنرهای ویروس Lose / Lose را به عنوان اسب Trojan طبقه بندی می کنند ، اگر به اندازه کافی شجاع باشید که آن را امتحان کنید ، بازی هنوز در دسترس است. فقط بخاطر بسپار: تنها راه واقعی برای بردن Lose / Lose بازی به هیچ وجه نیست.

Final Fantasy XI

Final Fantasy XI به دو دلیل مشهور است: نه تنها این بازی حق رای دادن به پرچمداران Square Enix را از یک بازی تک نفره به یک تجربه آنلاین انحصاری چند نفره تبدیل کرد ، بلکه سخت است. خیلی خیلی سخت بر خلاف دنباله آن ، Final Fantasy XIV ، شما قادر به کشف انفرادی جهانی Final Fantasy XI نخواهید بود. شما یا با دیگران تیم می شوید یا می خواهید بمیرید. ساده است.

و شما می خواهید در حالی که بازی Final Fantasy XI می کنید ، به همان اندازه کم ممکن بمیرید ، زیرا هر بار شخصیت شما آن را نیش می زند ، نکات تجربهای ارزشمندی را از دست می دهید. در نتیجه ، هنگامی که در Final Fantasy XI می میرید ، از نظر سطح می توانید به عقب برگردید. در هنگام شروع ، مجازات های اعدام Final Fantasy XI به ویژه سختگیر بودند ، و با وجود این که با گذشت زمان نرم تر شدند ، شما هنوز هم بعد از هر بار مرگ پیشرفت های سخت را از دست می دهید.

از دست دادن سطح فقط اتلاف وقت نیست. اگر برنامه ریزی نکنید ، می توانید کاملاً پیچ خورده شوید. ببینید ، در Final Fantasy XI ، شما با پوشیدن دنده بهتر ، آمار خود را تقویت می کنید. نوع دنده ای که می توانید تجهیز کنید ، مستقیماً با سطح شخصیت شما گره خورده است. اگر یک یا دو سطح را از دست دهید ، ممکن است نتوانید از وسایل خود استفاده کنید ، و اگر پشتیبان های پشتیبان سطح پایین تری ندارید ، تقریباً برهنه خواهید شد. خوشبختانه بازگشت به یک سطح معقول و بدون کمک زره یا سلاح. اگر قبلاً Final Fantasy XI را بازی کرده اید ، می دانید که به آن احتیاج دارید.

بیابانی

اگر شما یکی از میلیون ها و میلیون ها بازیکن عاشق Fallout هستید ، بدهکار بزرگی به Wasteland دارید. Wasteland یک بازی RPG کاملاً برجسته و کاملاً برجسته در یک بیابان پس از هسته ای سوخته است که در سال 1988 به بازار عرضه شد. با کشف ، کشف اسرار و نبرد با دشمنان پرتوزا ، تعدادی شخصیت را نیز در مهمانی خود جذب خواهید کرد. اما مراقب باشید: اگر آنها بمیرند ، آنها به خیر رفته اند.

ببینید ، مانند Fallout 4 و برخی دیگر از RPG های روباز ، Wasteland در یک جهان باز مداوم برگزار می شود. به عبارت دیگر ، وقتی تنظیمات Wasteland تغییر می کند ، به معنای واقعی کلمه در این حالت باقی می ماند. رایانه ها در سال 1988 لزوماً با هارد دیسک همراه نبودند ، بنابراین به منظور حفظ اقدامات درون بازی بازیکنان ، Wasteland اطلاعات بازی را روی دیسک های فلاپی که در هنگام بازی بازی می کردند ، بازنویسی می کرد.

از طرف مثبت ، این بدان معنی است که اقدامات بازیکنان واقعاً عواقب ماندگار دارد. از طرف منفی ، مگر اینکه قبل از شروع بازی کپی از دیسک های بازی را تهیه کنید (چیزی که در واقع توسعه دهندگان Wasteland توصیه می کنند) ، هرگز نمی توانید از آن شروع کنید. این ایده که هر کاری که می کنید دائمی است هیجان انگیز است - درست تا زمانی که اشتباه کنید. سپس ، همانطور که به جسد دیجیتالی دوستان مجازی خود نگاه می کنید (

یا حداقل ، در کتابچه راهنمای اجباری بازی در مورد آن بخوانید) ، وحشت واقعی تنظیم می شود.

EVE آنلاین

اقتصاد محور پخش کننده EVE Online چنان پیچیده است که CCP ، شرکتی که این بازی را انجام می دهد ، یک اقتصاددان حرفه ای را استخدام کرده تا امور را مستقیم نگه دارد. هنوز هم ، در سطح پایه ، آنچه شما باید بدانید در اینجا است. بازیکنان می توانند با بازی EVE ، Interstellar Kredits یا ISK را کسب کنند. آنها همچنین می توانند الزامات خلبانی خلبانی را که معمولاً با عنوان PLEX شناخته می شود ، با ISK یا پولهای واقعی خریداری کنند. پس از داشتن PLEX ، می توانید دو کار را با آن انجام دهید: می توانید برای کمک به پرداخت اشتراک و یا انتقال خرد ، آن را بازخرید کنید ، یا می توانید آن را به سایر بازیکنان بفروشید.

این گیج کننده است ، اما نتیجه نهایی این است که ارزهای داخلی بازی EVE Online برای همه اهداف و اهداف دارای ارزش دنیای واقعی هستند. شما می پرسید که این چه ارتباطی با مرگ دارد؟ خوب ، شما کشتی های EVE Online خود را با ISK خریداری می کنید. در نتیجه ، هنگامی که آنها منفجر می شوند ، می توانید تخریب را با استفاده از پول واقعی انجام دهید.

به همین دلیل گاهی اوقات عناوینی را مشاهده می کنید که می گویند جنگ EVE آنلاین بازیکنان را صدها هزار دلار هزینه می کند. نه ، بازیکنان در واقع مبلغ زیادی این پول را به طور مستقیم وارد بازی نمی کردند - بیشتر افراد احتمالاً ISK را که قبلاً برای خرید کشتی از گیم پلی خریداری می کردند ، کسب می کردند. با این حال ، این بازیکن بازیکنانی که اموال خود را از دست داده اند ، صدمه ای به همراه ندارد. شاید آنها واقعاً 1600 دلار را صرف یک سفینه فضایی مجازی نکرده باشند ، اما می دانند که شما یک کالای با ارزش را به عنوان یک لپ تاپ میان رده از دست داده اید؟ این باید گیر کند.

  • محمد حسین سالار مکانی